Thursday, 14 August 2008

yalancı güveç tarifi for dummies :)

3 patlıcan (eğer bööle kısa olanlardansa 5) (Alacalı soy- küp küp doğra -tuzlu suda beklet- en önce bu işi yapınız):)
6-7 domates(orta boysa büyük boysa 5-6) (kabularını soy ve küp küp doğra)
7-8 biber
2-3 diş sarımsak
tuz
azıcık karabiber
3 yemek kaşığı zeytinyağı

önce sarımsaklar soyulur 4e bölünür zeytin yağında azıcık kavrulur . Hemen arkasından irice doğranmış biberler atılır tencereye ve 2 dakka felan karıştıra karıştıra kavrulur. Daha sora tuzlu suyu süzülen patlıcan tenceremize eklenir ve bir -iki dakika da patlıcanlar kavrulur. En son domatesleri tuzu ve karabiberi ekler kapağını kapatırız. tabii arada gelip gidip karıştirmamız gerekiyo.patlıcanlar iicene pişincede yemek hazır oluyo. pilav ve cacıkla süpper bi üçlü oluşturan yemeğimizin püfü
1)içine soğan-su -salça kısaca 3 Snin girmemesi(3 beyaz gibi oldu bu).
2) domatesler yemeğe patlıcanlardan sonra ekleniyor ki bu alışılmışın dışında olduğundan tadı daha farklı oluyor:)

Afiyet şeker olsun efem.

ps: kardeşim uzaklara gidipte ekmeğin 4 lira zeytinin 10 lira olduğunu görünce işin başa düştüğünü annadı ve for dummies ( aptallar için) (bi başka tasviri aşırı ayrıntılı)yemek tarifleri olmadığından yakındı. Ona hizmet bi annatım yapmaya çalıştım umarım olmuştur. olmuşmu bilge ablası?

6 comments:

bilge said...

canım benim ellerine sağlık. missss gibi koktu, eminim çok güzel olmuştur..))) kimin kardeşi..)

Anonymous said...

simdi tesekkur ederiz ama bu tarif pek dummies gibi olamamis malesef:).alacali derken neyi kastettiniz?patlican nasil kup kup dogranir?tam kup olmasa olur mu?ayrica tuzlu su ne kadar tuzlu olcak hic belirtilmemis.bi de o kadar domates koymasak bisi olur mu?malum domatesler cok pahali=).tekrar tesekkurler.saygilar

Buketblu said...

mustafa uçarım işveçe döverim seni:P bööle de tehdit edrim:) ööle anonymous yorumlar bırakarak olmuyo efem...

ultrasArtiglio said...

şimdi saol varolda Etsiz güveçmi olur abla ?Ardasız GalataSaray gibi olmuş bu tarif:)Harbiden çok yalandan.Sanki öğrenci güveci olsa adı daha makul daha anlayışlı karşılanabilecek bir tarif kanaatimce..yinede eline sağlık :)

Buketblu said...

yafu herkes tarifimi eleştiriyo cık cık cık...:P buna yalancı güveç de, ekonomik güveç de, öğrenci güveçi de ama yapıp tadına bakmadan eleştirme yoksa rakibini küçümseyipde yenilen futbol takımlarına dönersin:P

mutlu kal ultrasartiglio:)

Anonymous said...

buket hanim sizden arada yemek tarifi bekliyoruz:) yalniz bundan sonra masterlar icin yazabilirsiniz:)) ornek: patatesli yumurta tarifi for masters:)) bloga yazmaniza da gerek yok(bana ozel olsun tarifler) benim kim oldugumu anlamissinizdir:)) saglicakla kalin.gizli(!) hayraniniz...