Thursday 17 June 2010

Fransızca

Eğer bir gün fransızca kelimelerin telaffuzunu çalışmaya başlarsam bunun nedeni ne yann tiersen olacak ne de izlediğim filmler...

Ama yıllardır yanlış telaffuz edipte doğru okunuşunu öğrendğimde hönklediğim markalar beni buna mecbur edecek.

Yves Rocher
Ben 'Ves Roçer' diye okuyodum taki mağazadaki kadın beni 'İv Roşe' diye düzeltene kadar

Yves Saint Lorent
Dergilerde gördüğüm markayı bigün filoyla konuşurken 'Ves Sent Lorınt' diye telaffuz edince filo bana onun telaffuzundan emin olup olmadığımı sordu kendisi 'İv sen Loren' diye duymuştu... Haklıydı filo ben yine fena uydurmuştum.

Louis Vuitton
Lü Vüto imiş aslı. Vöög (vouge) reklamında duydum biraz önce...

Amaaaan benki ilkokuldayken Rebook 'u gördüğüm gibi okurdum üstüne üstlük bide küfür sanardım...

bugün 50 basamaklı bir merdiveni tek ayakla inip çıktım. Maşallah sana sağ ağayım. Sol gibi nazarlara gelmeyesin. Burdan kndisine bi kez daha teşekkür ediyor bu yazıyla ilgili kafanızda oluşacak anlam karmaşalarından ksinlikle kendimi sorumlu tutmuyorum.

Birde yakın zamanda evlenecek olan yakuza arkadaşımıza ömür boyu mutluluklar diliyoruz:P

lülü

No comments: