Tuesday 29 May 2007

Pardus Buradaydı!!!

Evet , Linux tabanlı ilk Türk OS'si (ehem, operating system demek oluyo yani işletim sistemi, bari bilgisayar terimleri kullanalımda kotaralım olayı) Pardus'un yaratıcıları, geliştiricileri, anneleri veya babaları olarak niteleyebileceğimiz bir ekip geldi geçen hafta Borçka'ya. Pardus'u bize ve öğrencilerimize tanıtmak ve Pardus kullanımının avantajlarını ortaya koymak amacıyla bir seminer verdiler. Çok eğlenceli insanlar oldukları için verdikleri seminer de o derece eğlenceli ve verimliydi. Bendeniz de konferansta önce kardeşimin onayından (e her şeyi uzmanına danışmakta fayda var- kendisi gelecek vaadeden bir bilgisayar mühendisliği bölümü öğrencisidir) geçen bir soru sordum. Pardus'un Linux tabanlı diğer işletim sistemlerinden farkı nedir diye. Temel bir fark olmadığı cevabını aldım ama bu olmayacağı anlamına gelmiyor tabiiki. Gerçek anlamda bir emek söz konusu. Bunu farketmemek mümkün değil. Geleceğin en iyi işletim sistemini Türkler armağan edecek dünya bilişimine ve adıda PARDUS olacak. Sloganı da Özgürlük için Pardus olacak.Ben ne dersem o!!!
Bu arada slogandaki 'Özgürlük' kavramının nedeni bütün kodları çıplak gözle görmek ve her türlü gelişmeye 5 kuruş ödemeden sahip olmak. Ne küseeelll. De mi? Büyüksün Pardus..
Şimdi bana Pardus kullanıyomusun falan diye sormadan cevap vereyim. Şuanda hayır.Ama yazın kesinlikle kullanacam, öyle sıkışınca hemen windowsa dönüş yapmamak için işi iyice öğrenip sonra bilgisayarıma Pardusu kuracam ve windowsa tamamen elveda dicem( umarım bu olay bu kadar kolaydır ve sözlerimi geri almam - ben hafif bi korku sezdim- siz? Pardusun son türleride en son buralarda görülmüşş..Ya sahi bunlar adamı yer mi?...Tamam susayım ben en iyisi..)
Bu arada ben tamamen amatörce bilgiler verdim, coremuş, kernelmiş, hiç işim olmaz. Ben ne öğrendiysem ve anladıysam onları yazdım. Umarım yanlış şeyler yazmamışımdır. Özgür yazılımı destekleyen ve savunan herkese selam olsun!!! İşin bitti Microsoft, işin bitti Gates! ( Ya çok mu iddialıyım ben, neyse cahil cesareti diip bitirelim bu yazıyı burada...)

Ps 1: Pardus seminerinin Borçkada gerçekleşmesindeki en büyük pay Bilge, Kenan, Salih ve Serhan'ındır. Belirtmeden olmaz...

Ps 2: Yakın zamanda Sayın Koray Löker'den(bilöker) edindiğim bilgiler doğrultusunda kardeşime önerip süper dönütler aldığım Rockbox hakkında yazı yazacam. Önce bi ipodumu rockbox moduna geçirmem gerekiyoki göz göre göre bişeyler yazayım. Ama linkini verdim bilen....

1 comment:

FilizR said...

Büket selam yav, bilion şu telefon denilen nesneyle pek aram ii diil. Bi selam çakıım dedim. Bu blog işi ii oldu haberleşmek için (her ne kadar bu amaçla yaratılmamışsa da). Okul çok egzotik görünüo bu arada. Senin sıcaklığınla mı ısatıolar koca okulu? (bu da biraz edebi bi klişe oldu ama neyyyse). lülü