Thursday 12 March 2009

Roma

The Colesseum


Eğer geçen sene bu zamanlarda biri bana Romada en yakın arkadaşımla ve kardeşimle hasret giderip heryeri birlikte gezip pizza yiyeceğimizi söyleseydi 'get allasen ' der belki bide dalga geçerdim biyerlerinden neler uyduruyo diye ama oldu.

Geçen hafta Gülşahım mıstıkım ve ben birlikte Roma turu yapıp trevi çeşmesine para fırlatıp, colleseum'un önünde fotoğraf çektirip, Romayı keşfettik:) 8 saatçik de olsa kardeşimi 7 ay sonra görmek çok güzeldi ama ayrılık boyutundan bahsetmek istemiyorum...

Roma biçok kişinin de söylediği gibi çok çok çok güzel bi şehir. Böyle her tarafından tarih fışkırıyo. Çok huzur verici bi kere. Kendimi Londradayken çok tedirgin hissetmiştim ama italyada ingilizce konuşan insan sayısı yok denecek kadar az olmasına rağmen ve biçok kez vücut diliyle anlaşmamıza rağmen hiç problem yaşamadık. Her köşe başında önemli bi yapı olduğundan hemen öğreniveriyosunuz zaten sokaklarıda... Girdiğiniz tarihi kütüphanelerde kitaplara haritalara resimlere bizdeki gibi camların ardından değil ellerinizle dokunarak sayfalarını çevirerek karıştırarak bakıp inanamıyosunuz. Ama italyanların tebrik edilecek bi yönü varsa o da tarihlerine ciddi önem gösterip eserlere sahip çıkmaları bu yüzden bonkör davranıyolar bence ...

Diğer bi garip yönü tren ve otobüslerde biletini şöförün yanından okutturmuyosun. Arka taraflarda adını bilmediğim ama bilet bastığımız o şeyler. Çok garip geldi. ister bilet al ister alma- nası bi kontrol sistemi var acaba...Pesto pizza

Yemekleri tek kelimeyle süpper!!! Tramisu, pasta, rizotto, pizza, roma dondorması, roka, pork hemen hemen hergün tüketilen vazgeçilmezler. Porku bilmem ama hiçbiri burdakilere benzemiyo ondan eminim. Kaldığımız otel yemekleriyle de ünlü olduğundan (Villaferrata Park Hotel) aşçı çok başarılıydı. Böyle filmlerdeki gibi de bazen mutfak girişinden yemek yiyenleri gözlemliyodu:)

Aklımda yazmak için çok şey biriktirdiğim için toparlayamıyorum. Zamanla anlatacak çok şeyim olacak roma hakkında, arkadaşlarım ve kurs hakkkında ama uzatıp da canınızı sıkmak istemiyorum...
Frascati - Romaya 20 km uzaklığındaki şirin ötesi kasaba...

4 comments:

Ümit Kurt said...

Hala orada mısın sen? Ben anlayamadım. Eğer oradaysan pizza gönderir misin bana :P

En iyi arkadaşın ve kardeşinle Roma'da hasret gidermiş olmana çok sevindim ;)

Prenditi cura di te lì, bella signorina :))

untilwesaygoodbye said...

Nihayet gelebildin, gözlerimiz yollarda kaldı...

Roma'ya giden çok kişiden duydum bu dediklerini... Tarihi, yemekleri... say say bitmez... Ama trenlerdeki o olay gerçekten enteresanmış. Bunu da ilk senden duymuş oldum. :))

Kardeşin orada mı kalıyor devamlı? Kardeşini Türkiye'de göremiyor musun?
Ben de benimkini 1 yıl göremeyeceğim. :((

Bir de son fotoğraf harika...

FilizR said...

Buketos pork u bilmem demişsin emme hiç mi fikrin yok, yanlışlıklan yemiş olmayasın? :)
şaka bi yana döndüğünüz iyi oldu yav. Blogu okuyamadım yav bi hafta.
neysem parça parça alırız artık anıları.
Lülüüü
F.R.

Buketblu said...

ümitçim maalesef döndüm:( o yazdığım cümleyi inceleme altına laıp cavabını vercem:)

corai yorumlar için teşekkürler:) ewt o renk her akşam oluyo yağmur yağmadığı zaman... ne güzel dimi...

filo im still waiting for u to call me to talk about the details. missed u much. and u will be killed:))