Thursday 25 December 2008

Ataraksiya

Geçenlerde Şanslı Slevinı izlerken Josh Harnett adamları patır patır öldürüp tepkisiz tepkisiz dolanırken tepkisizliğinin nedenini ataraksiya hastası olmasına bağladı. Bende merak ettim böyle bişey var mı acaba diye ve bugün geldi aklıma araştırmak filoyla telefonda vıdı vıdı yaparken ve vikipedide buldum.
Ataraksiya, kişide tepki yokluğu, bu nedenle oluşan durgunluk durumu, hiçbir etkiyle uyarılamayan ruh dinginliği, acıya ve sevince ilgisizlik. miş. Ya cidden çok enteresan bi hastalık.koskoca filmde aklımda kalan tek kelime bu olmuştu ve film için uydurulan bişey olduğunu bile düşünmüştüm. cahillik zorrrr...

Geçenlerde yeni bişey daha öğrendim. Grup Vitreus diye tamamı göz doktorlarından oluşan bi grup var. Facebookta aratın bulursunuz:) Aslında çok şaşırtmıştı bu grup beni yani etrafımdaki 1. dereceden 5 dr.dan 5i de anlamayınca müzikten insan elinde olmadan genelleme yapıyor doktorlar müzikten anlamaz diye ama öyle değilmiş. Neyse ben bu vitreus ne demek ya diye bi araştıriim diince gözümüzde bazen patlayan ve uçuşan şeylerin bunun bozulmasından yani vireus dejenerasyonundan olduğunu öğrendim.

Son olarak tıp okumaya karar verdim(pıssss) . Yani bu piskolojiyle hiç bişey olmazsa piskiatrist olur(hayır hiç bişey ima etmiyorum ben!!!) en olmadı zati herkeş aile hekimi oluyomuş:P
ewt ewt baba ben doktor olcam :)) okuturmusun beni????

No comments: