Monday 6 August 2007

Alanis Morissette


Lise 2'yi Burdurda yatılı okurken oda arkadaşım Aylinin yakın arkadaşları doğumgünü hediyesi olarak Ayline içinde sadece onun şarkısının döndüğü bi kaset yolladılar. O zaman o şarkıya vuruldum. Yanık sesli bi hatun pianoyla benim anladığım kadarıyla;
Life is any one word
diye başlayan bi şarkı söylüyordu. Daha sonra bu şarkıyla melekler şehri filminde rastladım. Söyleyen kişinin Alanis Morissette şarkının da 'Uninvited' olduğunu öğrendim ve ilk biriktirdiğim parayla MTV Unplugged albümünü aldım Alanis'in. Ve Şarkının

Like anyone would be

diye başladığını öğrenip azıcık MORT oldum. Olsun ucundan kıyından yakalamak da küseldir deyip avuttuktan sonra bu kadının ne kadar çılgın, ne kadar sıradışı ve ne kadar cesur olduğunu öğrendim. Tabi Feryal Çubukçu'nun verdiği feminist ruh ve bizim bölümde okunan kitapların çoğunun felsefesiyle Alanis'in yazdığı sözler bi çok noktada kesişiyordu, hayranlık katsayımın artmasında bunlar da etkili olmadı değil ama bu hatunda bambaşka bi dobralık, duyarlılık var, sadece yazılmış olmak için yazılan sözler değil, bişeyler söyleyen sözler var. Müzik var, ses var, söz var, çılgınlık var, gitar var...Kısacası mutlaka dinlenmesi gereken biri var.

Hiç karşılaşmamış olsam da çok enteresan bi anı da yaşatmıştır bana kendileri. Universiade 2005 İzmir'de İrlandanın delegasyon asistanlığını yaparken ana ofiste akreditaston kartında kanada bayrağı olan Joe Morissette adlı kişiyi görünce hemen muhabbete daldım. İkinci sorum tabiiki Alanis Morissette idi. Kuzeni olduğunu öğrendim.Hihi. Çok selamımı iletin de dedim.(kesin iletmiştir).Sonra bana Michelle (delegasyon başkan yardımıcısıydı)'Gullible' dedi (saf anlamına gelmektedir)herşeye inanıyorum diye.Kafamda soru işaretleri oluşmuştu.Lakin Ertesi gün laptopla Joe'nun Alanis'le sarmaş dolaş resmini görünce çok sevindim. Sonra Michelle de tanıştı Joe'yla falan.Yani mUtlu son.

Yazının sonunu nasıl bağlıcamı bilemedim..Gün gelecek buraya kendi ellerimle çekilmiş (telefonla değil) Alanis konseri fotoları koymak dileğiyle..Bu arada kardeşim sayesinde ebay aracılığıyla taaaa taiwanlardan edindindiğin Collection albümünü herkese tavisye ederim. Purgatorying, simple together, your house, utopia.....şarkıalrını mutlaka dinlemenizi öneririm ve alanisciğimin muhteşem sözleriyle bugünkü yazımı bitiririm. Eğer bi konu hakkında yazılacak çok şey varsa aynı bunun gibi pek bişeye benzeyemeyebiliyor mafeles... Sağlıcakla kalın... Alanis dinleyin...Buradan şarkının canlı performansını izleyip dinleyebilirsiniz. Keyfini çıkarın!!!
UTOPIA
we'd gather around all in a room fasten our belts engage in dialogue
we'd all slow down rest without guilt not lie without fear disagree sans judgement

we would stay and respond and expand and include and allow and forgive and
enjoy and evolve and discern and inquire and accept and admit and divulge and
open and reach out and speak up

This is utopia this is my utopia
This is my ideal my end in sight
Utopia this is my utopia
This is my nirvana
My ultimate

No comments: