Saturday, 8 September 2007

Sıcaaaaaakkkk!!!!

Ramazana 1 haftadan az kaldı. Ve Borçka hala inanılmaz sıcak ve nemli. Bu yaz İstanbuldan sonraki en sıcak yer. Yafu insan oturduğu yerde ıslanırmı? Resmen şıp şıp terliyoz.Barajımızın nemi de sağolsun tuz biber oldu. Allam umarım oruç zorlamaz insanları bu sıcakta. Günler de kısalmadı. Al sana böhürdemek için bi sebep daha...Zaten artık benim bi ingilizce sınıfım da yok.Ne güzel annemler cümbür cemaat bağbozumu yapıyolar yahyalıda. Bende azıcık şekerleme yapiim akşama makarna yapıcam. Tamamen kendi uydurduğum tarifi alta yazıcam . Muhteşem dönütler aldım tavsiye olunur.

Bukorella(Tarifin adını özge koydu)
Malzemeler:
10-15 tane biber
500gr yoğurt
4 domates
5 diş sarımsak
1 paket makarna
4 yemek kaşığı zeytin yağı
taze veya kurutulmuş fesleğen
kekik
tuz

Önce biberleri üçe veya 4e bölüp kızartın. yağını süzüp soğuduktan sonra sarımsaklı yoğurt yapıp biberleri yoğurdun içine koyup karıştırın. Makarnaları italyan usulu denilen dirilikte haşlayın , süzdükten sonra yapışmaması için 1-2 kaşık zeytinyağıyla karıştırın. Makarnanın yarısını borcama boşaltın ve üstüne yoğurlu biber kızartmasını dökün. Onun üzerine makarnanın kalanını yerleştirin.Sonra domatesleri küp küp doğrayıp 4 kaşık zyetinyağında fesleğen , tuz, kekik ve küçük küçük doğranmış sarımsakları da ekleyerek sos yapın. Sos kıvamalanıp süper kokmaya başlayınca ateşten alıp borcamdaki makarnanın üzerine eşit olarak dökün. Üfff süper oluyo. Kola içmeyin sağlığa zararlı ama meyve suyu iyi bi seçenek olabilir. Özellikle de vişine.
Afiyet olsun. Yarasın.. Ama kilo yapmasın...

lülü

7 comments:

umit said...

Schweppes içebilir miyiz peki :))

Buket Köşker said...

Limonlusu iyi bi tercih olabilir:)

umut sarıkaya said...

ayran için ayran...yurdumun inekleri kazansın elin amerikalısı kazancağına :)

umut sarıkaya said...

gerçi yoğurtla da süper gider ayran ama :)

Buket Köşker said...

allam umut ve umit olmasa bana yorum yazan kişi yok yafu...Şu güzelim tarifi heba ediyolar..alacam bunu patentini yarın bigün ezogelin gibi bişi olacak bu makarnanın hikayesi:P

www.edasuner.com said...

Buket'cim bu akşam yaptım hem kolay hemde lezizdi. Sana denemeden yazmak istemedim valla Ömi çok beğendi sağol canım.

Buket Köşker said...

Bu tarifi blogumdan görüp deneyen ve dönütlerini bildiren elişe ve ediye çoookk teşekkür eder.
İkisini de öperim...