Monday 25 June 2007

Kopi Luwak

Bugün Macahelden gelirken (bu geziyi bütün fotolar elime geçince fotolarla anlatmayı planlıyorum)
Salihin canı kahve çekti ve konu kahveden açıldı. Sonra hayvan dışkından kahve üretildiğini ve dünyadaki en pahalı kahvenin bu olduğunu söyledi. Böylece bizim elimize malzemeyi verdiiii. Tabi biz yaratıcı zekamızı hemen kullanarak olaya süpper senaryolar yazdık ama o senaryolardan burda bahsetmemek daha akıllıca olur. Ben yemedim içmedim olayı araştırdım ve bakın neler buldum...


Yukarıda görülen bana göre korkunç hayvanın adı Paradoxurus. İnternette birçok site adından çok coffee-macchine yani kahve makinesi deyimini kullanmış. Bu hayvanlar sadece Endonezya'da yaşıyor ve Sumatradaki en kaliteli kahve çekirdeklerini yiyolar. Bu kahve çekirdekleri midelerindeki özel enzimlerle fermantasyona uğruyor. Sonra o çekirdekler bu hayvanların dışkısından teker teker ayıklanıyor.Bölgede Myanmarca "kahve ta'i rahu" (minsk kedisi dışkısı kahvesi) denilen ve 100 gramı 75 dolara satılan kahve dünyanın en pahalı kahvesi olarak biliniyor ve yılda yalnızca 250 kg üretilebiliyor. Bu kahvenin adı ' Kopi Luwak'. Eminim çok lezzetlidir(!).

Hayvana kahve çekirdekleriyle birlikte şeker pancarı yedirip süt içirseler 3ü birarada elde edebilirler aslında. Ama sanırım bu fikri onlara sunacak bir dahi yok çevrelerinde. Halbuki ne kadar mantıklı...

Acaba bu kahve çekirdekleri insan midesinde ne gibi fermantasyona uğrar? Denemeli mi?
Gün gelir herkes kendi 3'ü bir aradasını kendisi üretirmiş...
Bitirsem iyi olacak yoksa bu yazının sonu boka sarmaya başladı. (En baştan beri öyleydi aslında )

No comments: